Recerca
Assetjament físic o psicólogic a qué sotmeten, de forma continuada, a un alumne seus companys.
2. Cerca casos reals de persones que n'hagin patit i els seus sentiments, sensacions, estat anímic, seqüeles...
2. Cerca casos reals de persones que n'hagin patit i els seus sentiments, sensacions, estat anímic, seqüeles...
"Cuando estudiaba en el instituto sobre todo encontré una falta de
mecanismos de diagnóstico del sistema educativo y de interés por parte
del profesorado. Esto me comportó soledad e indefensión. Fui un blanco
fácil para el acoso y tuve muchos problemas de relación. En los 6 años
que estudié nadie me apoyó y el problema se fue haciendo mayor. Sufrí
burlas y agresiones verbales por parte de otros estudiantes. Se me
dejaba de lado porque era el raro. El profesorado nunca
intervino. En ese momento yo pensaba que era inevitable, que era mi
problema. Lo entendí años más tarde ya que conservaba recuerdos vivos
que me comportaron más fobia social."
3. Què faries si te trobassis davant un cas de bullying? Ho denunciaries? Per què?
3. Què faries si te trobassis davant un cas de bullying? Ho denunciaries? Per què?
Aquest home ara te 26 anys.
Comentari de text
MALEÏT MAL DE CAP.jpg)
.jpg)
Aquell
matí s’aixecà amb un mal de cap estrident que no la deixava pensar. Les
ordres al seu cervell arribaven amb retard i això ralentitzava els seus
moviments. El primer cap a la cuina, a per un cafè amb llet i una
d’aquelles meravelles farmacèutiques que miraculosament fan desaparèixer
el dolor.
S’esperà
uns minuts amb el cap baix, entre els braços, sobre la taula, mentre
suportava lentament el sorollet de la cafetera que s’anà convertit en un
piulet agut i penetrant.
Aturà
el foc i començà aquell petit ritual de cada matí per poder començar el
dia amb força i energia, o almenys això es pensava. Res de menjar, la
seva fam, dormilega, encara no havia despertat.
Prengué
la tassa i, amb la pastilla a la boca, començà a veure’s el cafè amb
llet, que tot d’una es convertí en un riu i la pastilla en la seva
barca. A partir d’aquí, a la barca li esperava un viatge emocionant fins
arribar a Ítaca.
El
viatge l’inicià a la boca d’un túnel, l’esòfag. Poc després caigué en
un triangle de les bermudes, on una tempesta, l’estómac, uns trons (el
pàncrees) i uns llampecs (el fetge) sacsejaren la barca que quedà
destrossada. sense pietat.
Un
cop arribada la calma, la barca, molt atrotinada, surà a la deriva cap a
ponent (l’intestí prim) però un cop de vent li canvià el sentit cap a
llevant (l’intestí gros). I finalment, només una part fragmentada arribà
a Ítaca (l’anus), la resta es quedà per sempre més presa de la mar.
Aixecà el cap, i com per art de màgia, tot restà en calma. El seu mal de cap s’havia esfumat.
Carolina Ibac
1. Cerca una imatge que s'adigui amb el contingut d'aquest text.
2. Explica el contingut del text.
Una dona que s'aixecà amb un mal de cap i cada vegada se troba pitjor
3. Opinió personal.
M'agrada molt, perqué qualsevol persona pot tenir un dia dolent i nos diu que pot pasar quan no esteim bé.
Comentari poema
DONA D'AIGUA
Es pentinava,
entre grans parets rocoses,
la seva llarga cabellera,
cantant,
i respirava l'oxigen de la nit.
Havia sortit,
a la superfície,
per sentir la suavitat de l'aire
i admirar els raigs de la lluna
(que contemplava).
Era una dona d'aigua,
de fum,
amb bellesa temptadora:
si t'atrapava la seva mirada
et converties en una pedra.
El seu regne eren les profunditats
de les aigües vidrioses
que brollaven de les fonts ufanes
(gran espectacle aquàtic).
La seva bellesa era un parany,
de fet,
tota bellesa ho pot ser.
Les pedres que trobeu vora
estanys,
llacs
o salts d'aigua,
són temptacions de qui no va poder
resistir-se a l'encanteri
d'una sinuosa dona d'aigua,
de fum.
1. Cerca informació sobre les dones d'aigua.
són éssers de la mitologia catalana,figures femenines que habiten en indrets com estanys, torrents, salts d'aigua, fonts boscanes, gorgs, deus i grutes humitoses amb degotalls de pedra, on hi ha corrents d'aigües i llacs de cristall subterranis.
2. Penja una llegenda sobre les dones d'aigua.
3. Explica, estrofa per estrofa, el contingut d'aquest poema.
4. Per què eren perilloses?
5. Què passa amb les pedres que estan vora llacs?
.jpg)

Comentarios
Publicar un comentario