Recerca

  1. Cerca informació sobre el bullying i explica el que és exactament. 
Assetjament físic o psicólogic a qué sotmeten, de forma continuada, a un alumne seus companys.
  2. Cerca casos reals de persones que n'hagin patit i els seus sentiments, sensacions, estat anímic, seqüeles...
"Cuando estudiaba en el instituto sobre todo encontré una falta de mecanismos de diagnóstico del sistema educativo y de interés por parte del profesorado. Esto me comportó soledad e indefensión. Fui un blanco fácil para el acoso y tuve muchos problemas de relación. En los 6 años que estudié nadie me apoyó y el problema se fue haciendo mayor. Sufrí burlas y agresiones verbales por parte de otros estudiantes. Se me dejaba de lado porque era el raro. El profesorado nunca intervino. En ese momento yo pensaba que era inevitable, que era mi problema. Lo entendí años más tarde ya que conservaba recuerdos vivos que me comportaron más fobia social."
 3. Què faries si te trobassis davant un cas de bullying? Ho denunciaries? Per què?
Aquest home ara te 26 anys. 

Comentari de text

   MALEÏT MAL DE CAP
Aquell matí s’aixecà amb un mal de cap estrident que no la deixava pensar. Les ordres al seu cervell arribaven amb retard i això ralentitzava els seus moviments. El primer cap a la cuina, a per un cafè amb llet i una d’aquelles meravelles farmacèutiques que miraculosament fan desaparèixer el dolor.
S’esperà uns minuts amb el cap baix, entre els braços, sobre la taula, mentre suportava lentament el sorollet de la cafetera que s’anà convertit en un piulet agut i penetrant.
Aturà el foc i començà aquell petit ritual de cada matí per poder començar el dia amb força i energia, o almenys això es pensava. Res de menjar, la seva fam, dormilega, encara no havia despertat.
Prengué la tassa i, amb la pastilla a la boca, començà a veure’s el cafè amb llet, que tot d’una es convertí en un riu i la pastilla en la seva barca. A partir d’aquí, a la barca li esperava un viatge emocionant fins arribar a Ítaca.
El viatge l’inicià a la boca d’un túnel, l’esòfag. Poc després caigué en un triangle de les bermudes, on una tempesta, l’estómac, uns trons (el pàncrees) i uns llampecs (el fetge) sacsejaren la barca que quedà destrossada. sense pietat.
Un cop arribada la calma, la barca, molt atrotinada, surà a la deriva cap a ponent (l’intestí prim) però un cop  de vent li canvià el sentit cap a llevant (l’intestí gros). I finalment, només una part fragmentada arribà a Ítaca (l’anus), la resta es quedà per sempre més presa de la mar.
Aixecà el cap, i com per art de màgia, tot restà en calma. El seu mal de cap s’havia esfumat.
                        Carolina Ibac
1. Cerca una imatge que s'adigui amb el contingut d'aquest text.
Resultado de imagen de una mujer con dolor de cabeza y con hielo en la cabeza
2. Explica el contingut del text.
Una dona que s'aixecà amb un mal de cap i cada vegada se troba pitjor
3. Opinió personal.
M'agrada molt, perqué qualsevol persona pot tenir un dia dolent i nos diu que pot pasar quan no esteim bé.

Comentari poema



DONA D'AIGUA


Es pentinava, 
entre grans parets rocoses,
la seva llarga cabellera, 
cantant, 
i respirava l'oxigen de la nit.

Havia sortit,
a la superfície,
per sentir la suavitat de l'aire 
i admirar els raigs de la lluna
(que contemplava).
Era una dona d'aigua, 
de fum,
amb bellesa temptadora:
si t'atrapava la seva mirada
et converties en una pedra.
El seu regne eren les profunditats 
de les aigües vidrioses
que brollaven de les fonts ufanes
(gran espectacle aquàtic).
La seva bellesa era un parany,
de fet, 
tota bellesa ho pot ser. 
Les pedres que trobeu vora 
estanys, 
llacs
o salts d'aigua,
són temptacions de qui no va poder 
resistir-se a l'encanteri 
d'una sinuosa dona d'aigua,
de fum.

1. Cerca informació sobre les dones d'aigua.
 són éssers de la mitologia catalana,figures femenines que habiten en indrets com estanys, torrents, salts d'aigua, fonts boscanes, gorgs, deus i grutes humitoses amb degotalls de pedra, on hi ha corrents d'aigües i llacs de cristall subterranis.
2. Penja una llegenda sobre les dones d'aigua.
3. Explica, estrofa per estrofa, el contingut d'aquest poema.
4. Per què eren perilloses?

5. Què passa amb les pedres que estan vora llacs?

Comentarios

Entradas populares de este blog

8 de febrer